براي بچه هايمان موبايل و لپ تاپ بخريم يا نخريم؟
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
  • مجله اينترنتي كودك
  • راهنماي بارداري
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان يه روزي يه ني ني ..... و آدرس fandoghemami.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 8
بازدید کل : 20440
تعداد مطالب : 29
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

بازی آنلاین پرندگان خشمگین
کد بازی آنلاین
يه روزي يه ني ني .....




در زمان ‌کودکي پدرومادرهاي امروزي، داشتن يک دوچرخه يا اتاق خصوصي از بزرگ‌ترين خواسته‌‌هاي فرزندان از والدين‌ بود ولي امروز با وجودي که اوضاع اقتصادي در هيچ جاي دنيا چندان تعريفي ندارد، والدين به جاي آموزش ساختن با امکانات موجود به فرزندان تلاش مي‌كنند تمام خواسته‌هاي فرزندان‌شان را تامين کنند...

همه‌گير شدن مصرف برخي کالاها، تقليد و چشم‌و هم‌چشمي نيز از سوي ديگر به زياده‌خواهي‌هاي فرزندان دامن مي‌زند. توليدکنندگان انواع و اقسام کالاهاي ديجيتال اين‌روزها به جز جلب مشتري جوان و بزرگسال، بازار فروش خود را ميان خردسالان و کودکان هم گسترش داده‌اند. بازار اين محصولات ميان بچه‌ها در حالي پررونق مي‌شود که بسياري از والدين قدرت خريد ساده‌ترين وسايل ارتباط جمعي را هم ندارند و معضلات ريز و درشت پشت صفحه‌هاي رنگي اين ابزارهاي پرطرفدار، معمولا بر خانواده‌ها پوشيده است. ‌اين هفته نگاهي داريم به فوايد و زيان‌هاي کالاهاي ديجيتال براي کودکان.

4 نکته درباره تلفن‌همراه

• خردسالان و دبيرستاني‌‌ها: کودکي را که تلفن‌همراه دارد، مي‌توان هر جا که باشد، پيدا کرد اما معمولا خردسالان و دبستاني‌ها به تنهايي جايي نمي‌روند که بخواهيد نگران آنها شويد. داشتن تلفن‌همراه در اين سن، بيشتر از مزيت مي‌تواند منشاء بروز مشکلات متنوع باشد و مهم‌ترين پبامد منفي، از دست رفتن تمرکز کودک است. کودک هرجا که هست، مرتب مي‌خواهد گوشي را دستش بگيرد و از آن استفاده کند؛ ابتدا در حد بازي و بررسي فهرست‌هاي گوشي و بعد که اين سرگرمي برايش عادي شد، مانند بزرگ‌ترها مرتب گوشي‌اش را براي برقراري ارتباط با ديگران به كار خواهد برد و تماس‌هاي بي‌دليل با هم‌کلاسي‌ها يا همسن و سال‌هايي که شما اصلا نمي‌شناسيد، شروع مي‌شود.

• نوجوانان: نوجوانان در اين سن با حقيقت بلوغ و پيامدهاي آن تازه آشنا شده‌اند و استقلال‌طلبي بخشي از طبيعت آنهاست. تلفن‌همراه در زمان‌هايي که نوجوان در خانه حضور ندارد براي آگاهي از وضعيت او خوب است، اما همين گوشي مي‌تواند راهي براي آشنايي با دوستان نامناسب و پيوند عاطفي پوچ با آنها باشد.

• سن مناسب: هيچ متخصصي سن خاصي را براي تهيه تلفن‌همراه، مشخص نکرده است و اين محدوده سني به ويژگي‌هاي شخصيتي کودک، التزام و شرايط موجود و اطمينان والدين بستگي دارد.

• برخورد مناسب والدين: با فرزندتان صحبت کنيد و بپرسيد که چرا به تلفن‌همراه نياز دارد. به جاي پرسش‌هايي که جواب آن بله يا خير است، سوال‌هايي بپرسيد که بتواند در جواب آنها درددل خود را بگويد و شما بعد از گوش دادن به آنها بگوييد: «پس اين‌طور که من فهميدم، تلفن‌همراه را براي ... مي‌خواهي» و بعد از شنيدن ادامه صحبت‌هاي او ادامه دهيد: «اگر به تلفن‌همراه احتياج داري و دوست‌هايت هم تلفن‌همراه دارند، براي ما هم خوب است چون باعث مي‌شود ما هم هر وقت با تو کار داشتيم، راحت‌تر بتوانيم به تو دسترسي داشته باشيم. سعي مي‌كنم آن را برايت تهيه كنم». از اينجا مي‌توانيد ادامه بحث را به سمتي که گرايش تربيتي‌تان است، بکشانيد. معمولا هر والدي فرزندش را بهتر از هر کسي مي‌شناسد، اما با وجود اين، احتياط شرط عقل است و اندکي لغزش در اين سال‌هاي حساس عمر کودک و نوجوان مسير زندگي آنها را به کلي عوض مي‌کند. اگر بنا به شرايطي که فرزندتان دارد، احساس مي‌كنيد خريدن تلفن‌همراه براي او اشكالي ندارد، بهتر است اين وسيله را به عنوان پاداشي در ازاي اصلاح يک رفتار، موفقيت تحصيلي يا ورزشي به او بدهيد. براي پيشگيري از پيامدهاي منفي داشتن اين وسيله، بهتر است قبل از خريد آن، شرايطي را براي فرزندتان تعيين کنيد ازجمله سقف ريالي تماس‌ها، زمان استفاده و افراد مورد ارتباط.

6 نکته درباره لپ‌تاپ و تبلت

استفاده از رايانه براي بچه‌هاي نسل امروز اجتناب‌ناپذير است؛ اينکه هر خانواده يک رايانه تهيه کند، دور از ذهن نيست اما لپ‌تاپ يا تبلت به راحتي قابل جابه‌جا کردن هستند و والدين چندان نمي‌توانند كنترل لازم را بر فرزندشان داشته باشند.

• صرفه اقتصادي: بچه‌ها از لپ‌تاپ بيشتر براي بازي استفاده مي‌کنند و امکان اينکه صفحه کليد، سي‌دي‌درايو يا کارت گرافيکي آن را خراب کنند، زياد است بنابراين به صرفه است که يک رايانه معمولي بخريد تا اگر قسمتي از آن خراب شد، بتوانيد راحت آن را عوض کنيد.

• طراحي جمع‌و‌جور: لپ‌تاپ و تبلت بسيار کوچک‌اند و بدنه‌هاي خوش‌رنگي هم دارند بنابراين کودکان و نوجوانان اين دستگاه‌ها را ترجيح مي‌دهند.

• استفاده‌هاي آموزشي: نبايد كاملا ديدتان منفي باشد. در غير اين‌صورت حتي نمي‌توانيد يک چوب‌کبريت دست فرزندتان بدهيد. بهتر است از همان ابتدايي‌ترين سال‌هاي زندگي، با فراهم‌کردن زمينه و علاقه يادگيري در فرزندتان، او را طوري تربيت کنيد که خودش بخواهد از هر فرصتي براي يادگيري استفاده کند. مي‌توانيد با نشان‌دادن سايت‌هاي آموزشي، بازي‌هاي آموزشي يا سايت‌هايي که به فعاليت‌هاي همسالان او مربوط مي‌شود، فرزند را از ورود به فضاها و جهت‌هاي نامناسب دور نگه داريد. قرار بگذاريد هر روز در مورد يک موضوع به‌خصوص در اينترنت جستجو کنيد و در ساعت مشخصي يافته‌هاي جديدتان را به هم نشان دهيد.

• لپ‌تاپ بخريم يا تبلت: تبلت براي کساني مناسب است که در جايي ساكن نيستند و برايشان دشوار است نوت‌بوک و لپ‌تاپ را جابه‌جا کنند. البته قيمت تبلت از لپ‌تاپ ارزان‌تر است اما اگر فرزند بازيگوش‌ شما آن را بيندازد، معمولا تعميرشدني نيست. اما اگر قدرت مالي‌ داريد، مي‌توانيد به‌عنوان پاداش اين وسيله را براي فرزندتان تهيه کنيد.

• ارتباطات تحت‌كنترل: رايانه هر اندازه‌اي که داشته باشد، مي‌تواند به اينترنت متصل شود و فضاي مجازي براي کودکان و نوجوانان که تجربه‌هاي اجتماعي بسيار اندکي دارند، پرخطر است. پس نوع رايانه‌اي که براي فرزندتان تهيه مي‌كنيد، مهم نيست، فقط بايد براي اتصال به اينترنت زمان‌هاي مشخصي را تعيين کنيد و در اين زمان‌ها فرزندتان را با لطافت و هوشمندانه زير نظر بگيريد. مي‌توانيد با برنامه‌هاي مخصوص وب‌سايت‌هاي مجازي را براي فرزندتان تعيين کنيد.

• محدوده زماني: حتما در طول روز زماني مشخص را براي كودك تعيين کنيد و اجازه دهيد فقط در همان زمان با رايانه كار كند. به اين ترتيب هم برنامه‌ريزي را به او آموخته‌ايد و هم از پيامدهاي ناشي از استفاده بدون مراقبت کاسته‌ايد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 9:51 ::  نويسنده : ماماني